Nézzük az „intent” kérdését! Mi történjen azokkal a telített színekkel, amiket az adott papíron, festékkel stb már nem lehet kinyomtatni?

Az abszolút módszer esetén a kinyomtathatókat egy az egyben kinyomtatja, a többivel nem foglalkozik, lesz, amilyen lesz. (bebukik).

A százalékos perceptual) az összes szín telítettségét arányosan addig csökkenti, míg a legtelítettebb is pont kinyomtatható lesz. Tehát az arányok megmaradnak, de minden kicsit halványabb lesz. (Megjegyzendő, hogy nem az adott képen lévő legtelítettebb színről van szó, hanem az adott kiindulási profilban –Adobe RGB, sRGB stb – egyáltalán ábrázolható színekről.)

Végül a relatív e kettő kombinációja, a telítetlen színeket nem bántja, a telítetteket egyre inkább módosítja. A különbség jól megfigyelhető a mellékelt 3 db képen. Nem túl élénk színű témáknál, vagy ha nem baj, hogy az élénk színek torzulnak, mindenképp a relatív a jobb. Élénk színeknél ki lehet próbálni, melyik módszer tesz kevesebb kárt.


intent